Rynek Infrastruktury
Inicjatywa "Tak dla S7" przypomina, że w pierwszych miesiącach bieżącego roku przeprowadzono konsultacje społeczne, w ramach których przedstawiciele GDDKiA i wykonawcy koncepcji programowej odcinka Warszawa – Grójec, firmy Jacobs Polska, spotkali się z mieszkańcami poszczególnych gmin powiatu piaseczyńskiego. Podczas spotkań mieszkańcy mogli nie tylko zapoznać się z projektami dokładnego przebiegu trasy, ale też zgłaszać swoje uwagi i propozycje.
Pod koniec kwietnia 2014 roku GDDKiA zawarła umowę z Jacobs Polska na opracowanie dodatkowych materiałów projektowych do koncepcji programowej odcinka S7 Warszawa – Grójec. Zakłada on podział tego fragmentu na trzy mniejsze odcinki realizacyjne. Ma to umożliwić ogłoszenie trzech niezależnych postepowań i w razie braku środków finansowych pozwoli budować trasę etapami.
W maju pojawiła się informacja o włączeniu drogi S7 z Warszawy do Grójca do Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do roku 2030). Zwiększa to szanse na długo oczekiwane powstanie tej drogi. Podczas doboru dróg w DI brano pod uwagę między innymi natężenie ruchu ogólnego i ciężarowego, połażenie w kontynuacji ciągu ruchu drogowego, zapewnienie bezpieczeństwa ruchu, brak alternatywnego wysokoprzepustowego połączenia drogowego oraz gotowość projektu do realizacji.
W ubiegłym miesiącu Komisja Europejska wydała zgodę na przesunięcie przez polski rząd pieniędzy przeznaczonych wcześniej na inwestycje kolejowe na rzecz inwestycji drogowych. Oznacza to, że więcej pieniędzy na realizację przygotowanych i zaliczanych do priorytetów inwestycji drogowych, w tym drogi S7 Warszawa – Grójec.